קידום אתרים – מי צריך את זה?

כמעט כל בעל העסק נתקל במונח קידום אתרים שיכול לעזור לעסק שלו. הרבה לא מבינים מה זה אומר. הנה הסבר:

כשמחפשים מוצר או שירות בגוגל אז מופיעות תוצאות.

הנה דוגמא על חיפוש של איטום גגות

חיפוש בגוגל

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אפשר לראות שבחיפוש עולה מודעה בתשלום שרואים אותה מקמפיין ממומן של גוגל שבוא כל הקלקה עולה כסף, אחריה מופיעות תוצאות אזוריות של עסקים קרובים על המפה לפי גוגל

ואחרי זה מופיעות התוצאות האורגניות שבהן למעשה גוגל מדרג את האתרים הכי רלבנטיים מבחינתו.

רוב הגולשים הולכים לתוצאות האורגניות ולכן אתר שיהיה למעלה בתוצאות האורגניות יקבל הרבה פניות לקניה או בקשת שירות. כך למשל אתר של חשמלאי או של רופא.

קידום אתרים הוא למעשה עבודה שבה גורמים לאתר להגיע למעלה בתוצאות האורגניות וזה מביא לקוחות.

בדרך כלל בשביל לבצע קידום טוב שוכרים מומחה קידום אתרים (נקרא גם מקדם אתרים)  שעושה את העבודה והוא זה שצריך לגרום לאתר לעלות למעלה. כדי שזה יצליח צריך לשתף איתו פעולה.

בעבודה שלו הוא עושה את הדברים הבאים:

1.בדיקה טכנית של האתר. בבדיקה רואים האם האתר מתאים לקידום שזה אומר שאפשר לנווט בו בקלות, הוא נראה טוב גם במחשב וגם בסלולר, הוא עולה מהר ועוד דברים טכניים שקשורים לקידום. במקרה ויש בעיות או דברים שצריך לתקן אז מי שמתחזק האתר צריך לתקן בהתאם לדרישות

2.חיבור האתר לכלים של גוגל שזה כלי ניהול האתרים webmaster tools  וגם גוגל אנליטיקס google analytics  כדי לנטר את האתר ולסרוק אותו כמו שצריך בגוגל. לבעל האתר גם צריכה להיות גישה לכלים האלה

3.ביצוע מחקר מילים מקיף שבסופו יוחלט בשיתוף עם הלקוח איזה מילים וביטויים כדאי לקדם. בודקים בכל מיני כלים איזה מילים וביטויים רלבנטיים לקידום האתר תוך כדי התייעצות עם הלקוח כדי שלא יהיו ביטויים לא רלבנטים בנושאים למשל שהלקוח לא עוסק בהם. יבדק גם נפח החיפוש של הביטויים כי אין טעם לקדם מה שלא מחפשים. את המחקר אפשר לעדכן גם תוך כדי קידום האתר.

4.מעבר על האתר ועדכון תיאורים וכל מיני פרמטרים שקשורים לסריקה של גוגל.

5. בניית קישורים לאתר ממקומות אחרים – זה דומה להמלצות ובניה נכונה תרים את האתר

6. הסבר כללי ללקוח איך לעבוד מחוץ לאתר כמו למשל במייל או רשתות חברתיות כדי שהאתר יתקדם בגוגל

פעם בחודש הלקוח צריך לקבל דו”ח מצב ועל מה שנעשה. באופן כללי צריכה להיות עליה באתר ובביטויים לאורך זמן. ככל שהתחום יותר תחרותי כך יותר קשה לקדם.

מקדם אתרים מקצועי יידע להביא ערך ללקוח בצורה של יותר קניות באתר ואו יותר פניות דרך האתר או הטלפון לקבלת שירות.

התשלום למקדם אתרים הוא לפי חודש על ניהול הקידום. אין תשלום על הקלקות בחיפוש.

את התכנים לאתר צריך ליצור הלקוח בהתאם להמלצות מקדם האתר.

איזה עסקים צריכים קידום אתרים?

קידום אתרים טוב קודם כל לבעלי עסקים שמחפשים את השירות שלהם בגוגל. בעלי עסקים אחרים שפונים לקהל מאוד מצומם או מוגדר צריכים לפעול בדרך אחרת.

דוגמא לעסקים שמחפשים את השירות שלהם

  • וטרינר 24 שעות
  • עורך דין תעבורה
  • לוכד נחשים
  • דיאטנית קלינית
  • התקנת דודי שמש
  • התקנת פרגולות

דוגמאות לחנויות אינטרנטיות שצריכות קידום אתרים

  • תוספי תזונה לספורטאים
  • מתנת חג לעובדים
  • מנשא לתינוק
  • טלויזיה חכמה 50 אינטש’
  • מזון לבעלי חיים